VEELGESTELDE VRAGEN BIRTH ALARM MOBILE PREMIUM
HIPPOSUPPORT HIPPISCHE DIENSTVERLENING

VRAGEN OVER DE WERKING VAN HET APPARAAT

Kan ik het halster 24×7 om laten bij mijn merrie?
Dat kan, maar wij raden wel altijd aan om te zorgen dat het een zacht/onderlegd halster is, zodat er geen wondjes of kale plekken ontstaan. Zorg er voor dat het halster goed strak zit (niet té strak), zodat de Birth alarm goed recht blijft hangen.

Er knippert een rood lampje, wat betekent dat?
Als er een rood lampje knippert, zijn de batterijen aan vervanging toe. Je ontvangt de Birth Alarm met batterijen die vol genoeg zijn om nog minimaal een maand (bij continue gebruik) mee kunnen. Het kan onverhoopt gebeuren dat de batterijen toch sneller leeg raken. In de koffer zit een setje reservebatterijen. Zet de Birth Alarm uit, schroef hem open (4 schroefjes op de achterkant) en vervang de batterijen. Schroef het apparaat weer dicht en zet hem aan. Blijft er een rood lampje knipperen na het aanzetten? Neem dan contact met ons op info@hipposupport.nl of 06-465 94 220

Mag ik de sim-kaart vervangen door een eigen sim-kaart?
Nee, dat is zonder toestemming vooraf niet toegestaan. De meegeleverde simkaart maakt gebruik van het KPN netwerk en heeft daardoor toegang tot het beste netwerk van Nederland. Het gebruik van de sim-kaart zit inbegrepen bij de huur. De werking van het apparaat is gecontroleerd en functioneert naar behoren in combinatie met de meegeleverde sim-kaart. Is er onverhoopt toch sprake van slecht ontvangst (de lampjes knipperen rood-blauw, zie pagina 8 van de handleiding), neem dan contact met ons op: info@hipposupport.nl of 06-465 94 220

Kan ik het Birth alarm 24×7 aan laten staan?
Ja dat kan, de Birth alarm is geleverd met volle batterijen, zodat de Birth Alarm minimaal een maand continue aan kan staan. Als je twijfelt over de batterijstatus, controleer dan de lampjes op de Birth alarm (zie hoofdstuk 4.1 van de uitgebreide handleiding)

Moet ik opnemen als de Birth alarm afgaat en mijn telefoon overgaat?
NEE, NIET OPNEMEN. Laat het alarm gaan en bel binnen 1 minuut terug. Het apparaat is dan weer gereed.

Wat moet ik doen als het alarm afgaat (en ik gebeld wordt)?
NEEM NIET OP, maar bel het apparaat binnen 1 minuut terug, nadat het alarm gestopt is met bellen.
Controleer op je camera of er inderdaad iets aan de hand is, óf controleer de merrie zelf in haar stal. Als de merrie aan het bevallen is, blijf er dan bij en bel een dierenarts indien nodig.

Ik krijg heel vaak loos alarm. Moet ik nu de slaapstand activeren?
De slaapstand is alleen bedoeld voor merries die echt volledig plat slapen. Als je vaak loos alarm krijgt, controleer dan of je merrie echt volledig plat slaap. In dat geval kun je de slaapstand activeren (hoofdstuk 8.1 van de uitgebreide handleiding)

Moet ik het apparaat zelf nog inprogrammeren?
Nee, dat is niet nodig. Het apparaat is al volledig in geprogrammeerd, inclusief de telefoonnummers die gebeld moeten worden. Wil je hier iets in wijzigen? Raadpleeg dan hoofdstuk 7 en 8 van de meegeleverde uitgebreide handleiding, of neem contact met ons op: info@hipposupport.nl of 06-465 94 220

Moet ik het beltegoed ook opwaarderen tijdens het gebruik?
Nee, de Birth Alarm is geleverd met ruim voldoende beltegoed om een heel seizoen te gebruiken. Let wel op dat de telefoon niet opgenomen wordt als het alarm afgaat en dat de voicemail UIT staat. Als de telefoon opgenomen wordt gaat dit van het beltegoed af en kan het opraken. Het apparaat zal in dat geval niet meer functioneren.

Moeten de batterijen vervangen worden tijdens het gebruik?
Nee, dat is in principe niet nodig. Het apparaat wordt geleverd met een volle set batterijen. Dat zou ruimschoots voldoende moeten zijn voor 1 maand continue gebruik van de Birth Alarm. Voor alle zekerheid zit er een set reservebatterijen in de koffer. Mochten de batterijen toch opraken (zie hoofdstuk 4.1 van de uitgebreide handleiding) dan kunnen de batterijen worden vervangen. Raadpleeg hiervoor hoofdstuk 5.1 van de uitgebreide handleiding.

Ik twijfel of het apparaat wel goed werkt. Hoe kan ik dit controleren?
Als je twijfelt of het apparaat goed werk, dan kun je dit zelf testen, zie hiervoor punt 2 van de Quick Reference. Twijfel je nog steeds? Neem dan vooral contact met ons op; info@hipposupport.nl / 06-465 94 220.

Als mijn merrie is bevallen, moet de Birth Alarm dan direct terug worden gebracht?
Ja, wij ontvangen de Birth Alarm graag zo snel mogelijk terug. Neem daarom altijd even contact met ons op zodra de merrie is bevallen. Houd er rekening mee dat de huurkosten doorlopen tot de Birth Alarm wordt teruggebracht.

Wat moet ik doen als het apparaat kwijt is geraakt?
Neem direct contact met ons op: info@hipposupport.nl / 06-465 94 220.