VEELGESTELDE VRAGEN REOLINK GO PT 3G/4G

VRAGEN OVER HET RESERVEREN VAN EEN CAMERA

Om wat voor camera gaat het precies?
Wij bieden een Reolink Go PT 3g/4g camera aan, die volledig draadloos kan worden opgehangen. De camera is uitgerust met een 3g/4g SIM-kaart (KPN netwerk), zodat er geen internetverbinding (Wifi of bekabeld) nodig is. Dankzij de ingebouwde batterij is ook een aansluiting op het lichtnet niet nodig. Wij leveren een Reolink zonnepaneel mee, waarmee de camera overdag opgeladen zal worden. De camera is van het type PTZ, wat staat voor Pan-Tilt-Zoom. Kort gezegd, de camera is draaibaar naar links en rechts, boven en beneden en er kan ingezoomd worden. De camera biedt dag en nacht haarscherpe beelden met 1080p Full HD beeldkwaliteit en Starlight nachtzicht. En met de ingebouwde microfoon en luidspreker in combinatie met de gratis Reolink app kun je zien, luisteren én meepraten.

Wat heb ik nog meer nodig om de camera te gebruiken?
De camera wordt geleverd inclusief alle benodigde toebehoren (verpakking, handleiding, sim-kaart, geheugenkaart, antenne, zonnepaneelmet montagebeugel, oplaadsnoer en bevestigingsmaterialen. Het enige wat je nog nodig hebt, is een paal, muur of plafond om de camera aan te bevestigen en een drachtige merrie om te bekijken.  

Hoe kan ik een reserveringsaanvraag indienen?
Je kunt een aanvraag voor de 3g/4g camera bij ons indienen via het contactformulier op deze site (zie onderaan deze pagina) of via;  info@hipposupport.nl / 06-465 94 220.

Kan de camera alleen in combinatie met een geboorte alarm worden gehuurd?
Ja, de verhuur van de camera is een aanvullende service die wij verlenen voor klanten die bij ons een Birth Alarm huren. Heb je hier vragen over, dan kun je contact met ons opnemen;  info@hipposupport.nl / 06-465 94 220.

Wanneer kan ik het beste een camera reserveren?
Je kunt de camera het beste meteen reserveren zodra je de Birth Alarm bij ons reserveert. De kans is dan het grootste dat wij een camera beschikbaar hebben. Wil je toch later nog een camera bij ons huren? Neem dan contact met ons op;  info@hipposupport.nl / 06-465 94 220.

Ik heb een reserveringsaanvraag ingediend, maar ik hoor niets?
Als je een reserveringsaanvraag hebt ingediend (via mail, contactformulier of WhatsApp), nemen wij doorgaans binnen 24 uur contact met je op, maar maximaal binnen 48 uur. Als er een camera beschikbaar is dan zullen wij de reservering bevestigen. Controleer de spambox of de mail daar wellicht in terecht is gekomen. Als er geen camerabeschikbaar is, of slechts voor een deel van de gewenste periode, dan nemen wij via WhatsApp (op het opgegeven mobiele nummer) contact op. Heb je binnen uiterlijk 48 uur geen email (ook niet in de spambox) ontvangen en hebben wij ook via WhatsApp geen contact opgenomen? Dan zou het kunnen zijn dat je aanvraag niet is binnengekomen. Neem in dat geval even contact met ons op;  info@hipposupport.nl / 06-465 94 220.

De einddatum van reserveringsaanvraag is in zicht, maar mijn merrie is nog niet bevallen. Moet ik de camera nu toch al terugbrengen?
Wij doen er alles aan om onze klanten te ontzorgen en willen daarom het liefste dat de camera kan blijven hangen tot het veulen geboren is. Gedurende de periode die is opgegeven in de reserveringsaanvraag garanderen wij dat de camera om kan blijven hangen, tenzij anders overeengekomen. Als de einddatum in zicht is, zullen wij in onderling overleg bepalen of de planning ruimte biedt om de huurperiode te verlengen. Wij  doen er alles aan om dat ook mogelijk te maken, maar de ervaring leert dat dat een enkele keer niet lukt.  

Waarom moet ik borg betalen?
Wij vragen € 100,- borg (contant) bij het ophalen van het apparaat. De camera’s die wij verhuren zijn kostbare apparaten en het vervangen of repareren is dan ook een kostbare aangelegenheid. Wanneer er onverhoopt schade ontstaat aan het apparaat, dan wordt de borg gebruikt om de schade te herstellen. Bij complete vermissing van het apparaat of bij herstelkosten die hoger zijn dan de borg, zullen aanvullende kosten in rekening gebracht worden. Bij HippoSupport verhuren wij al jaren de Birth Alarms en camera’s en dat doen wij met een enorme dosis vertrouwen in onze klanten. De ervaring heeft ons echter ook geleerd dat dat vertrouwen een enkele keer beschaamd wordt. Dat levert helaas wat “eelt op onze ziel” op, maar dankzij de borgstelling hebben wij altijd kunnen voorkomen dat geleden schade via onze tarieven verrekend moet worden. Dat willen wij graag zou houden. Een bijkomend voordeel van de borgstelling; onze klanten krijgen (bijna) altijd geld terug bij het afrekenen :-). 

Wie heeft er toegang tot de camera?
Om bij eventuele vragen of problemen ondersteuning op afstand te kunnen bieden, heeft HippoSupport toegang tot de camera. Daarnaast heeft uiteraard de huurder toegang tot de camera en de huurder kan besluiten de camera ook met anderen te delen. De huurder is er voor verantwoordelijk dat het gebruik van de camera te allen tijde gebeurt binnen de kaders van de geldende privacywetgeving. HippoSupport is volledig gevrijwaard van enige aansprakelijkheid voor of als gevolg van het niet conform de privacywetgeving gebruiken van de camera door de huurder of derden. 

Ik heb de concept huurovereenkomst gelezen, maar ik ben het niet eens met (een of meer) bepalingen in de overeenkomst. Wat nu?
Als er een of meer bepalingen zijn waar je het niet mee eens bent, dan raden wij aan contact met ons op te nemen;  info@hipposupport.nl / 06-465 94 220. Wij leggen je graag uit waarom deze bepalingen er in staan. Ben je het nog steeds niet met de bepalingen eens? Dan raden wij aan om een camera elders te huren. 

VRAGEN OVER DE WERKING VAN HET APPARAAT

Moet ik de camera nog installeren als ik deze heb opgehaald?
Nee, de camera wordt plug-and-play afgeleverd. Voordat je de camera bij ons ophaalt raden wij aan alvast de ReoLink app te downloaden op je smartphone. Deze vind je hier; klik hier. Bij het ophalen zullen wij de camera toevoegen aan de app op je telefoon en vanaf dat moment is de camera klaar voor gebruik. Het enige wat er nog moet gebeuren is het bevestigen van de camera (materialen meegeleverd) op de gewenste locatie en vervolgens de camera ook fysiek aan te zetten. 

Hoe kan ik de beelden van de camera bekijken?
De beelden van de camera kun je bekijken via de ReoLink app die je installeert op je smartphone (zie het punt hierboven) waaraan wij de camera bij het ophalen zullen toevoegen. Zodra de camera is toegevoegd werkt het heel makkelijk; open de app, tik op de camera in de app en vervolgens op “afspelen”.  De camera laat pas beelden zien als je op “afspelen” klikt, eerder niet. Speel niet gedurende te lange periodes achtereen beelden af, daar is deze camera niet geschikt voor, dit kan schade kan veroorzaken aan de camera door oververhitting van de sensor. Daarnaast zal het ten koste gaan van de batterijduur en levert het veel data verkeer op. Wil je een camera waarmee je wel gedurende lange tijd kunt kijken, dan raden wij aan om een andere camera te huren.

Kan ik de camera 24×7 aan laten staan?
Ja, dat is geen probleem, de camera kan fysiek 24×7 aan staan. Als het zonnepaneel aangesloten is en goed gericht is op de zon, dan zal de batterij van de camera altijd voldoende opgeladen blijven. Let op! Dat de camera 24×7 aan kan staan, betekent niet dat je 24×7 beelden kunt bekijken van de camera. Dat is echt iets anders en daar is deze camera niet geschikt voor, zie het punt hieronder. 

Kan ik de beelden van de camera 24×7 of gedurende lange(re) perioden bekijken?
Nee, dat kan helaas niet. Het gebruik van de camera is gericht op het op incidentele basis bewaken van de dragende merrie. De camera is niet geschikt voor het gedurende langere periodes (maximaal enkele minuten) achtereen bekijken van de camerabeelden, daar dit schade kan veroorzaken aan de camera door oververhitting van de sensor. Daarnaast zal het ten koste gaan van de batterijduur en levert het veel data verkeer op. Wil je een camera waarmee je wel gedurende lange tijd kunt kijken, dan raden wij aan om een andere camera te huren.

Genereert de camera dataverkeer als deze aan staat?
Nee, de camera genereert geen dataverkeer als deze aan staat. Er wordt pas dataverkeer gegenereerd als de beelden via de telefoon worden bekeken. 

Heb ik onbeperkt dataverkeer?
Nee. Voor het dataverkeer hanteren wij een zogeheten fair-use-policy van 1500MB per week. Wanneer deze 1500MB per week wordt overschreden, brengen wij kosten in rekening van € 0,10 per MB. Deze 1500MB per week is ruimschootsvoldoende voor het bedoelde gebruik van de camera;  het op incidentele basis bewaken van de dragende merrie. Wanneer gedurende langere perioden camerabeelden bekeken worden, zal het dataverkeer sterk toenemen en is de 1500MB per week niet toereikend. Daarnaast kan dit schade kan veroorzaken aan de camera door oververhitting van de sensor. Voorkom daarom dat er gedurende langere perioden (langer dan enkele minuten achter elkaar) camerabeelden worden bekeken. HippoSupport zal zoveel mogelijk het dataverkeer monitoren en contact opnemen als het dataverkeer dreigt de fair-use-policy te overschreiden, hier kunnen echter geen rechten aan ontleend worden. Het is de verantwoordelijkheid van de huurder om te zorgen dat het dataverbruik binnen de perken blijft (en dat blijft het als de camera gebruikt wordt zoals bedoeld). Uiteraard kan de huurder altijd navraag doen bij HippoSupport over het dataverbruik. 
Onze ervaring is dat wanneer de camera wordt gebruikt om (zoals bedoeld) op incidentele basis de beelden te bekijken om de merrie te controleren, het dataverbruik beperkt blijft tot maximaal 100MB per dag. De fair-use-policy is dan ook zeer ruim ingesteld. 

Moet/kan ik het beltegoed ook opwaarderen tijdens het gebruik?
Nee, de camera is geleverd met een sim-kaart met ruim voldoende beltegoed, mits de camera gebruikt wordt zoals bedoeld. Wanneer de camera gebruikt wordt om gedurende langere periodes te bekijken, zal dit teveel dataverkeer opleveren. Voor het dataverkeer hanteren wij een fair-use-policy, zie het punt hierboven.

Mag ik de sim-kaart vervangen door een eigen sim-kaart?
Nee, dat is zonder expliciete toestemming vooraf niet toegestaan. De meegeleverde simkaart maakt gebruik van het KPN netwerk en heeft daardoor toegang tot het beste netwerk van Nederland. Het gebruik en dataverkeer van de sim-kaart zit inbegrepen bij de huur, op basis van de fair-use-policy zoals hierboven omschreven. De werking van het apparaat is gecontroleerd en functioneert naar behoren in combinatie met de meegeleverde sim-kaart. Is er onverhoopt toch sprake van slecht ontvangst (de camera hapert veel, ook bij lagere resolutie, of het verbinden met de camera mislukt vaak), of weet je dat op jouw locatie het KPN netwerk slecht ontvangst heeft, neem dan contact met ons op: info@hipposupport.nl of 06-465 94 220

Moet de batterij nog apart opgeladen worden tijdens het gebruik?
Nee, dat is in principe niet nodig. Het apparaat wordt geleverd met een volle batterij en dankzij de meegeleverde zonnepaneel wordt deze overdag steeds bijgeladen. Wanneer de camera wordt gebruikt zoals bedoeld, dan is het niet nodig om de batterij tussentijds ook op te laden via het netsnoer.

Als mijn merrie is bevallen, moet de camera dan direct terug worden gebracht?
Ja, de camera dient zo spoedig mogelijk terug te komen. Neem daarom altijd even contact met ons op zodra de merrie is bevallen. Houd er rekening mee dat de huurkosten doorlopen tot de camera wordt teruggebracht en dat er misschien iemand met smart zit te wachten op de camera.

VRAGEN OVER SCHADE, DIEFSTAL EN VERMISSING

Het apparaat (of de een van de meegeleverde toebehoren) is vermist geraakt of gestolen tijdens de huurperiode. Wat nu?
De huurder is verantwoordelijk voor de camera en de meegeleverde toebehoren, vanaf het moment dat het alarm is opgehaald. Wanneer sprake is van vermissing of diefstal,  komen de kosten hiervan voor rekening van de huurder. Deze zullen met de borg worden verrekend. Wanneer de borg niet toereikend is, zullen aanvullende kosten in rekening gebracht worden. Wanneer sprake is van vermissing, worden de huurkosten onverminderd in rekening gebracht. Zie de concept huurovereenkomst voor de nadere bepalingen. Neem altijd direct contact met ons op in geval van diefstal, schade of vermissinginfo@hipposupport.nl / 06-465 94 220.

Het apparaat (of de een van de meegeleverde toebehoren) is beschadigd geraakt tijdens de huurperiode. Wat nu?
De huurder is verantwoordelijk voor de camera en de meegeleverde toebehoren, vanaf het moment dat het alarm is opgehaald. Wanneer de camera of de meegeleverde toebehoren beschadigd raken, komen de kosten hiervan voor rekening van de huurder. Wanneer het schade aan de camera betreft, zal de camera opgestuurd worden naar de fabrikant ter reparatie. De borg zal worden ingehouden tot de fabrikant de kosten voor reparatie heeft vastgesteld. Deze zullen verrekend worden met de borg. Wanneer de borg niet toereikend is, worden aanvullende kosten in rekening gebracht. Zie de concept huurovereenkomst voor de nadere bepalingen. Neem altijd direct contact met ons op in geval van diefstal, schade of vermissinginfo@hipposupport.nl / 06-465 94 220.

Heb je een andere vraag?

Als je na het lezen van deze pagina met veelgestelde vragen toch nog vragen hebt over de werking van het apparaat of andere praktische zaken (of over het huren van een camera), neem dan vooral contact met ons op;  info@hipposupport.nl / 06-465 94 220 of het contactformulier hieronder.