VEELGESTELDE VRAGEN BIRTH ALARM MOBILE PREMIUM

VRAGEN OVER HET RESERVEREN VAN EEN BIRTH ALARM

Hoe kan ik een reserveringsaanvraag indienen?
Via de module in onze website kun je gemakkelijk een reserveringsaanvraag indienen. Je kunt hierbij direct de gewenste startdatum en einddatum en alle benodigde gegevens invullen. Heb je moeite met het invullen van de aanvraag, of heb je direct vragen over de reservering, dan kun je natuurlijk ook direct contact met ons opnemen;  info@hipposupport.nl / 06-465 94 220.

Hoe lang van te voren kan ik het beste het alarm omhangen?
Dat is een vraag waar geen eensluidend antwoord op te geven is. Dat hangt vooral af van de merrie, of deze al vaker een veulen heeft gehad, of er bekend is of de merrie doorgaans vroeg, op tijd of juist laat is met bevallen en de omstandigheden. Wellicht ten overvloede; de dracht van een merrie is in principe 330 dagen, gerekend vanaf de inseminatiedatum. In de praktijk is het totale gemiddelde 340 dagen dracht, met een spreiding van 320 tot 360 dagen. Leuk weetje; de langste dracht (Guiness Book of Records) is 445 dagen…….
Wanneer het om een eerste veulen gaat, of wanneer er niets bekend is over eventuele eerdere bevallingen, dan is het raadzaam om het zekere voor het onzekere te nemen. Wij raden in dat geval altijd aan om de geboortemelder om te hangen op 320 dagen (het veulen is levensvatbaar vanaf dit moment) dracht, gerekend van de inseminatiedatum.
Is er meer bekend over eerderer veulens en of de merrie op tijd is bevallen, dan kan dat meegenomen worden in de overweging. Twijfel je? Dan kun je uiteraard 
contact met ons opnemen;  info@hipposupport.nl / 06-465 94 220.

Wanneer kan ik het beste een alarm reserveren?
Je kunt een Birth Alarm al ruim van te voren reserveren. Om teleurstelling te voorkomen, raden wij ook altijd aan om dat zo snel mogelijk te doen. Je kunt dit bijvoorbeeld al doen zodra je weet dat je merrie drachtig is. Dan ben je waarschijnlijk ruim op tijd met reserveren. Doe je dit slechts enkele weken van te voren, dan is de kans groot dat wij geen aparaat meer beschikbaar hebben. Dus kort gezegd; voorkom teleurstelling en reserveer op tijd. 

Als ik een reserveringsaanvraag heb ingediend, is mijn reservering dan direct geregeld?
Nee. Het reserveringsysteem kijkt alleen of er op de dagen waarvoor de aanvraag wordt ingediend ook een alarm beschikbaar is. Als dat zo is, dan betekent dat niet dat er ook 1 geboortemelder voor de gehele aaneengesloten periode beschikbaar is. Daarom zullen wij na het indienen van de aanvraag beoordelen of er ook daadwerkelijk een systeem beschikbaar is voor de gewenste periode. Mocht de gewenste periode slechts gedeeltelijk (of helemaal niet) beschikbaar zijn, dan nemen wij contact op. Als er voor de aangevraagde periode een alarm beschikbaar is, ontvang je van ons een email voor de administratieve afhandeling van de aanvraag met een factuur met betaallink voor de reserveringskosten ( € 15,-), een concept huurovereenkomst en een begeleidende mail met de belangrijkste spelregels voor de verhuur op een rij. Pas nadat de betaling binnen is, is de reservering definitief. 

Ik heb een reserveringsaanvraag ingediend, maar ik hoor niets?
Als je via ons reserveringssysteem een reserveringsaanvraag hebt ingediend, nemen wij doorgaans binnen 24 uur contact met je op, maar maximaal binnen 48 uur. Als er een alarm beschikbaar is ontvang je een mail voor de administratieve afhandeling van de aanvraag. Controleer de spambox of de mail daar wellicht in terecht is gekomen. Als er geen alam beschikbaar is, of slechts voor een deel van de gewenste periode, dan nemen wij via WhatsApp (op het opgegeven mobiele nummer) contact op. Heb je binnen uiterlijk 48 uur geen email (ook niet in de spambox) ontvangen en hebben wij ook via WhatsApp geen contact opgenomen? Dan zou het kunnen zijn dat je aanvraag niet is binnengekomen. Neem in dat geval even contact met ons op;  info@hipposupport.nl / 06-465 94 220.

De einddatum van de reserveringsaanvraag is in zicht, maar mijn merrie is nog niet bevallen. Moet ik de geboortemelder nu toch al terugbrengen?
Wij doen er alles aan om onze klanten te ontzorgen en willen daarom het liefste dat de geboortemelder om kan blijven hangen tot het veulen geboren is. Gedurende de periode die is opgegeven in de reserveringsaanvraag garanderen wij dat de geboortemelder om kan blijven hangen, tenzij anders overeengekomen. Als de einddatum in zicht is, zullen wij in onderling overleg bepalen of de planning ruimte biedt om de huurperiode te verlengen. Wij  doen er alles aan om dat ook mogelijk te maken, maar de ervaring leert dat dat een enkele keer niet lukt.  

Waarom moet ik reserveringskosten betalen?
Om een reserveringsaanvraag in behandeling te nemen en een Birth Alarm te reserveren, moeten wij de nodige (administratieve) handelingen uitvoeren en blokkeren wij het apparaat voor mogelijke andere huurders. Wanneer het Birth Alarm ook daadwerkelijk wordt gehuurd, dan worden deze werkzaamheden afgedekt door de huurkosten en de reserveringskosten worden dan weer verrekend met de uiteindelijke huurkosten. Wanneer de huur niet door gaat, vindt geen restitutie van de reserveringskosten plaats. 

Waarom moet ik borg betalen?
Wij vragen € 350,- borg (contant) bij het ophalen van het apparaat. De Birth Alarms zijn kostbare apparaten en het vervangen of repareren is dan ook een kostbare aangelegenheid. Wanneer er onverhoopt schade ontstaat aan het apparaat, dan wordt de borg gebruikt om de schade te herstellen. Bij complete vermissing van het apparaat zullen aanvullende kosten in rekening gebracht worden. Bij HippoSupport verhuren wij al jaren de Birth Alarms en camera’s en dat doen wij met een enorme dosis vertrouwen in onze klanten. De ervaring heeft ons echter ook geleerd dat dat vertrouwen een enkele keer beschaamd wordt. Dat levert helaas wat “eelt op onze ziel” op, maar dankzij de borgstelling hebben wij altijd kunnen voorkomen dat geleden schade via onze tarieven verrekend moet worden. Dat willen wij graag zou houden. Een bijkomend voordeel van de borgstelling; onze klanten krijgen (bijna) altijd geld terug bij het afrekenen :-). 

Moet ik (direct) 4 telefoonnummers opgeven bij de reserveringsaanvraag?
Nee dat hoeft niet. Er kunnen tot maximaal 4 nummers ingeprogrammeerd worden, maar dat hoeft niet. De nummers die ingeprogrammeerd moeten worden kunnen ook later aangeleverd worden. Houd er wel rekening mee dat wij deze uiterlijk een paar dagen voor de ingangsdatum van de verhuur beschikbaar hebben zodat wij deze tijdig in kunnen programmeren. Het is goed om te weten dat het apparaat niet alle nummers tegelijk belt, maar dat dit op volgorde gebeurt en alleen als er niet gereageerd wordt door het voorgaande nummer. 

Ik heb de concept huurovereenkomst gelezen, maar ik ben het niet eens met (een of meer) bepalingen in de overeenkomst. Wat nu?
Als er een of meer bepalingen zijn waar je het niet mee eens bent, dan raden wij aan contact met ons op te nemen;  info@hipposupport.nl / 06-465 94 220. Wij leggen je graag uit waarom deze bepalingen er in staan. Ben je het nog steeds niet met de bepalingen eens? Dan raden wij aan om geen Birth Alarm bij ons te huren. 

VRAGEN OVER DE WERKING VAN HET APPARAAT

Kan ik het halster 24×7 om laten bij mijn merrie?
Dat kan, maar wij raden wel altijd aan om te zorgen dat het een zacht/onderlegd halster is, zodat er geen wondjes of kale plekken ontstaan. Zorg er voor dat het halster goed strak zit (niet té strak), zodat de Birth alarm goed recht blijft hangen en controleer de merrie iedere dag even.

Er knippert een rood lampje, wat betekent dat?
Als er een rood lampje knippert, zijn de batterijen aan vervanging toe. Je ontvangt de Birth Alarm met batterijen die vol genoeg zijn om nog minimaal een maand (bij continue gebruik) mee kunnen. Het kan onverhoopt gebeuren dat de batterijen toch sneller leeg raken. In de koffer zit een setje reservebatterijen. Zet de Birth Alarm uit, schroef hem open (4 schroefjes op de achterkant) en vervang de batterijen. Schroef het apparaat weer dicht en zet hem aan. Blijft er een rood lampje knipperen na het aanzetten? Neem dan contact met ons op info@hipposupport.nl of 06-465 94 220

Mag ik de sim-kaart vervangen door een eigen sim-kaart?
Nee, dat is zonder expliciete toestemming vooraf niet toegestaan. De meegeleverde simkaart maakt gebruik van het KPN netwerk en heeft daardoor toegang tot het beste netwerk van Nederland. Het gebruik van de sim-kaart zit inbegrepen bij de huur. De werking van het apparaat is gecontroleerd en functioneert naar behoren in combinatie met de meegeleverde sim-kaart. Is er onverhoopt toch sprake van slecht ontvangst (de lampjes knipperen rood-blauw, zie pagina 8 van de handleiding), of weet je dat op jouw locatie het KPN netwerk slecht ontvangst heeft, neem dan contact met ons op: info@hipposupport.nl of 06-465 94 220

Kan ik het Birth alarm 24×7 aan laten staan?
Ja dat kan, de Birth alarm is geleverd met volle batterijen, zodat de Birth Alarm minimaal een maand continue aan kan staan. Als je twijfelt over de batterijstatus, controleer dan de lampjes op de Birth alarm (zie hoofdstuk 4.1 van de uitgebreide handleiding).

Moet ik opnemen als de Birth alarm afgaat en mijn telefoon overgaat?
NEE, NIET OPNEMEN. Laat het alarm gaan en bel binnen 1 minuut terug. Het apparaat is dan weer gereed. Druk het gesprek dus ook niet weg, maar wacht even tot het apparaat stopt met bellen.

Wat moet ik doen als het alarm afgaat (en ik gebeld wordt)?
NEEM NIET OP, maar bel het apparaat binnen 1 minuut terug, nadat het alarm gestopt is met bellen. Druk het gesprek dus ook niet weg. Zorg dat de voicemail (op alle ingeprogrammeerde nummers) uit staat.
Controleer op je camera of er inderdaad iets aan de hand is, óf controleer de merrie (heel rustig, om haar niet te verstoren) zelf in haar stal. Als de merrie aan het bevallen is, blijf er dan (rustig) bij en bel een dierenarts indien nodig.

Ik krijg heel vaak loos alarm. Moet ik nu de slaapstand activeren?
De slaapstand is alleen bedoeld voor merries die echt volledig plat slapen. Als je vaak loos alarm krijgt, controleer dan of je merrie echt volledig plat slaap. In dat geval kun je de slaapstand activeren (hoofdstuk 8.1 van de uitgebreide handleiding). Wij kunnen dit ook op afstand voor je doen, je moet dan alleen de geboortemelder even voor ons in de “programmeerstand” zetten. Neem in dat geval even contact met ons op, dan loodsen wij je daar even: info@hipposupport.nl of 06-465 94 220

Moet ik het apparaat zelf nog inprogrammeren?
Nee, dat is niet nodig. Het apparaat is al volledig in geprogrammeerd, inclusief de telefoonnummers die gebeld moeten worden. Wil je hier toch iets in wijzigen? Raadpleeg dan hoofdstuk 7 en 8 van de meegeleverde uitgebreide handleiding, of neem contact met ons op: info@hipposupport.nl of 06-465 94 220

Moet ik het beltegoed ook opwaarderen tijdens het gebruik?
Nee, de Birth Alarm is geleverd met ruim voldoende beltegoed om een heel seizoen te gebruiken. Let wel op dat de telefoon niet opgenomen wordt als het alarm afgaat en dat de voicemail UIT staat op alle ingeprogrammerde nummers. Als de telefoon opgenomen wordt gaat dit van het beltegoed af en kan het opraken. Het apparaat zal in dat geval niet meer functioneren.

Moeten de batterijen vervangen worden tijdens het gebruik?
Nee, dat is in principe niet nodig. Het apparaat wordt geleverd met een volle set batterijen. Dat zou ruimschoots voldoende moeten zijn voor 1 maand continue gebruik van de Birth Alarm. Voor alle zekerheid zit er een set reservebatterijen in de koffer. Mochten de batterijen toch opraken (zie hoofdstuk 4.1 van de uitgebreide handleiding) dan kunnen de batterijen worden vervangen. Raadpleeg hiervoor hoofdstuk 5.1 van de uitgebreide handleiding.

Als mijn merrie is bevallen, moet de Birth Alarm dan direct terug worden gebracht?
Ja, de Birth Alarm dient zo spoedig mogelijk terug te komen. Neem daarom altijd even contact met ons op zodra de merrie is bevallen. Houd er rekening mee dat de huurkosten doorlopen tot de Birth Alarm wordt teruggebracht en dat er misschien iemand met smart zit te wachten op de geboortemelder.

VRAGEN OVER CALAMITEITEN, SCHADE EN VERMISSING

Ik twijfel of het apparaat wel goed werkt. Hoe kan ik dit controleren?
Als je twijfelt of het apparaat goed werk, dan kun je dit zelf testen, zie hiervoor punt 2 van de Quick Reference. Twijfel je nog steeds? Neem dan vooral contact met ons op; info@hipposupport.nl / 06-465 94 220.

Wat moet ik doen als het apparaat kwijt is geraakt?
Neem direct contact met ons op: info@hipposupport.nl / 06-465 94 220.

Het apparaat (of de een van de meegeleverde toebehoren) is beschadigd geraakt tijdens de huurperiode. Wat nu?
De huurder is verantwoordelijk voor de Birth Alarm en de meegeleverde toebehoren, vanaf het moment dat het alarm is opgehaald. Schade en vermissing komen voor rekening van de huurder. Zie de concept huurovereenkomst voor de nadere bepalingen. Neem altijd direct contact met ons op in geval van schade of vermissinginfo@hipposupport.nl / 06-465 94 220.

Het Birth Alarm is kwijt geraakt tijdens de huurperiode, wat nu?
De huurder is verantwoordelijk voor de Birth Alarm en de meegeleverde toebehoren, vanaf het moment dat het alarm is opgehaald. Schade en vermissing komen voor rekening van de huurder. Zie de concept huurovereenkomst voor de nadere bepalingen. Neem altijd direct contact met ons op in geval van schade of vermissing: info@hipposupport.nl / 06-465 94 220.

Heb je een andere vraag?

Als je na het lezen van de Quick Reference Guide en deze pagina met veelgestelde vragen toch nog vragen hebt over de werking van het apparaat (of over het huren van een alam), neem dan vooral contact met ons op;  info@hipposupport.nl / 06-465 94 220 of het contactformulier hieronder.